Bherundafågeln är enligt den indiska mytologin en fågel med två huvuden och en gemensam kropp. Efter en lång tid tillsammans blev de osams och tog död på varandra.

Men de fick en ny chans när de lovade att ta hand om varandra. Lärdomen är att vi har så mycket gemensamt att vi måste hjälpa varandra för att överleva.

Tanken med Berunda är att vi ska hjälpa varandra att hitta lösningar på problem.

Om du vill ha svar på en fråga hjälper vi dig gärna. I vanliga fall kostar det från hundra kronor att publicera en frågeställning.

 JAKOB
 NANNESON

 Miljöengagerad

Få fler att pröva en tidningsprenumeration? Berunda

Försäljare har vissa tips kring hur de säljer produkter, men i många fall verkar taktiken mer vara “fråga så många som möjligt”.

Här finns ett erbjudande:
www.berunda.se/shortcut

Erbjudandet är verkligen jättebra, men hur gör man för att få fler intresserade? Tidningen är bra, medlemskapet ger fördelar, du får köföreträde och lunchträffar med kändisar.

Hur gör man så att fler blir intresserade av att pröva?

  1. Genom en prisstege. Kanske gratis första veckan, sedan en liten kostnad nästa månad, osv. När tillvänjningen är ett faktum är det lättare att betala vad det kostar.

  2. Helst korta fakturaperioder, iaf i början, så det inte känns så dyrt. Gärna med rabatt på de första fakturorna, så det känns som ett kap.

  3. Gör det lätt att finna möjligheten!! Se till att erbjudandet hamnar under så många männiksors blickar som möjligt!!

  4. Ta kontakt med arbetsförmedlingen, Poolia och andra ställen där arbetslösa faktiskt finns. Be att få lägga upp reklam, typ flyers, på attraktiva platser.

  5. Prova at erbjuda ett nummer av tidningen gratis.
    Skicka med det billiga prova-på erbjudandet.

  6. erbjud gratis test nummer

  7. Jag prenumerar på några tidningar, dels för att jag fått bra erbjudanden som student från dem eller för att jag är med i ett visst fackförbund. Det är roligt, men anledningen till att jag t.ex. har valt att prenumerera på InternetWorld är att de har en mycket tydlig plats i mitt huvud, det är där de vbästa nyheterna för och inom webben finns. Det har en tydlig profil, shortcut annonsen ger mig inte alls samma tydliga bild av vad det är för tidning, att det är marknadsledande etc. inom ett visst segment vilket kanske skulle få mig att prenumerera.

    Ur en annonsörs perspektiv som försöker sälja denna tidning åt Shortcut eller annan, med hjälp av denna kampanj så skulle jag skriva en artikel på en blogg om tidningen shortcut, varför den är bra och om själva erbjudandet de har nu. Annonsen ger mig för lite information, finns ingen anledning att trycka och läsa mer!

  8. Kanske att man lägger till en spännande tävling till erbjudandet

  9. Det bästa sättet att få fler intresserade av tidningen är att erbjuda första nr gratis och ge en premie vid prenumeration. tex “Ge tidningen som en kompisprenumeration i present” för ett reducerat pris eller med en gåva inkluderad.

  10. Lägg ut ett gratisnummer på bibliotek, cafeer, tandläkares väntrum, vårdcentraler, flygplatser osv + en bunt med prenumerations blanketter. Sök t.ex ställen där folk måste vänta och inte har så mycket att sysselsätta sig med.

  11. Du har lagt ut tidningen på så många offentliga platser som du kommer på ex tandläkaren , frisören, vårdcentralen, tåg o buss stationer,banker mm. Du har ett bra erbjudande på prenumerationen gärna något provex. Prenumerationen + någon gratis sak.

    MVH Siv

Skriv en kommentar